aBázis KAPCSOLAT BLOG CSAPAT ÓRAREND ÁRAK GALÉRIA EDZÉSEINK AKCIÓK GYIK

Blog

Üdvözlünk aBázis blogján!

irodai

3 hatékony tipp, amivel kivédheted az irodai munka káros hatásait

aBázis blog 4 Nov 05, 2019


Derék-, hátfájás, nyak zsibbadás, mozgásszervi problémák. Az irodai munka, a helytelen testtartás gyakran okoz ilyen panaszokat. A háziorvosi rendelők tele vannak az ülő életmód áldozataival. Manapság az emberek többsége városban él, autóval jár, és sokan ülőmunkát végeznek, amely a mozgásszervek egészsége szempontjából nagyon káros. Tudnunk kell: csak saját magunkon múlik, hogy egészségünk érdekében teszünk-e valamit! Mi tudjuk a megoldást!

gerinc

Milyen problémákat okoz az irodai munka?

A folyamatos ülőmunka következtében, a nyaki izmok görcsössé válnak, a gerinc stabilitását szabályozó mély hátizmok háttérbe szorulnak és meggyengülnek. Ennek további következménye lehet akár a végtagok zsibbadása, vagy állandósult fájdalma. Hosszútávon rossz testtartás alakul ki: a vállak előre esnek, a gerinc fiziológiás görbületeinek egyensúlya megbomlik. A nyaki gerinc és a nyakizmok eltérései gyakran okoznak fejfájást, súlyos esetben szédülést. Kevesen tudják, de az ülőmunka emellett a belső szervekre is rossz hatással van. A gerinc fájdalmas betegségei mellett az agyvérzés, a szívinfarktus, a szívnagyobbodás és a vesebetegségek rizikófaktorát is növelheti az ülő életmód. A szakemberek sokszor hangsúlyozzák, hogy a rossz testtartás nemcsak a vázrendszerre, hanem az izmokra és a szalagokra is rossz hatással van, amely szintén fájdalmat okozhat. A túlterhelés miatt a szövetek keringése és anyagcseréje is rossz lesz, amely elváltozáshoz vezet, mindez veszélyezteti a csonthártya, az ízületi szalagok, a porcfelszínek épségét, kialakulnak a degeneratív elváltozások. Elég ijesztően hangzik, ugye?

Mit tehetsz ellene?

Mindezek elkerülésére a célzott aktív mozgás a megoldás. Mozgással jó vérellátást biztosítunk az izmokban, ami a szív és a tüdő egészségének megőrzéséhez is hozzájárul. A mozgás azt is elősegíti, hogy a csontállomány ne épüljön le. De melyik sport az, ami a fenti problémára megoldás lehet? Természetesen nincs egyetlen ilyen mozgásforma, sok sport megoldást nyújthat a problémára, de nem mindegy mit és hogyan edzel!
A legnagyobb hibát sokan ott követik el, hogy pár óra internetes böngészés, és pár haveri “jótanács” után lemennek az edzőterembe, és ész nélkül elkezdenek fekvenyomni, és izolációs gyakorlatokat végezni, úgy, hogy a szervezetük nincs felkészülve egy ilyen terhelésre, valamint az alap izomzat megerősítését segítő gyakorlatokat nem is végeznek, mint például a guggolás, vagy a felhúzás. Pár hét ilyen típusú edzés után jön a sérülés, és máris rá lehet fogni a súllyal végzett edzésekre, hogy veszélyesek. Persze, hogy azok, ha ész és kontroll nélkül csináljuk! Nálunk minden edzés típus jól felépített, és profi edzők által kontrollált környezetben zajlik. Ha eszerint edzel, akkor nem megsérülni, hanem fejlődni, erősödni fogsz. aBázisban több olyan sport is elérhető ami kifejezetten az irodai munka okozta problémákra ad megoldást, ebből emelünk ki most párat

Erősember edzés

Ha megnézünk egy erősember versenyt, látjuk, hogy milyen komplex gyakorlatokban kell helytállni a versenyzőknek. Minden feladat szinte az összes izomcsoportot megdolgoztatja. A hihetetlennek tűnő súlyok és mozdulatsorok nem lennének kivitelezhetőek, ha a tartó izmok nem kellően erősek. Ez a sport kiválóan erősíti a törzs tartóizmait, melyek a gerinc stabilitásáért felelősek, és javítja az állóképességet.

Erőemelés

A három fogásnem: guggolás, fekvenyomás, felhúzás kivitelezése szintén a tartó izmokon múlik. Gyenge derékkal, rugalmatlan csípővel, merev vállakkal nem lehet őket végrehajtani. A három gyakorlat pedig szintén lefedi az összes izomcsoportot, így arányos test és erős fizikum érhető el vele.

powerlifting

Személyi edzés

A legösszetettebb és leginkább személyre szabott edzésforma. A fenti sportokból is tartalmaz gyakorlatokat, de pluszban kiegészül olyan mozdulatsorokkal, amik az egyéni fizikai állapot, a speciális igények, vagy egy-egy terület fokozott fejlesztése miatt fontosak. Személyi edzőink a Cross-training, a funkcionális edzés, erőemelés, és street workout által alkalmazott gyakorltasorokból készítik el a személyre szabott edzésterveket, és folyamatosan nyomonkövetik a fejlődést.
Az edzéseink alapja a mélyizomzat erősítése, és az erő-állóképesség növelés. Ennek segítségével jól mérhető fejlődés érhető el, és a sérülések is kiküszöbölhetőek. Az edzések során a terhelést fokozatosan vezetjük be, és az izmok nyújtására is kiemelten figyelünk. A lazító, nyújtó mozgások hatékonyan oldják az izomzat görcsét, mindemellett a stressz következtében fellépő nyaki izommerevséget is csökkentik. Ha eleged van a fájdalomból, és a sokadik csodamódszer sem segített, gyere el hozzánk, és megmutatjuk, hogyan érd el a fájdalommentes, egészséges közérzetet úgy, hogy még élvezed is amit csinálsz! :)